Tuesday, July 7, 2009

fabric scrap

fabric scraps from sewing projects...

I have a problem throwing them out :(
even tiny little pieces that could never turn into something wearable...
I know it's not worth trying to save every single bit of it...
but it seems to me it's wasteful..


today, I tried to use some of them,
and here is the result...


a flower brooch and hairband

bunch of buttons



I definitely need more projects to use up my scraps...
something I can run through them really quickly would be wonderful :)


what do you do with your fabric scraps??

2 comments:

0020 said...

こんにちは
お花のヘアゴム可愛いですね^^
ストライプの布、さわやかで良いですよね。

ハギレ、困りますよねー
形が不ぞろいだから、収納に困るんですよね。
時々パズルのようにぴったり欲しい分だけ残っていたりして、
そんな時は小さな幸せを感じます(笑)

::HARUNA:: said...

>satomi-san
このお花を作るのにも
長さが足りなくてボリューム感が出ず、
あんまりかわいくないんですが…^^;

小さい幸せ、
意外といろんなところに落ちてますよね♪

いやーしかし、
だんだん端切れが大量になってきたので、
まずはちっこいのを捨てることから始めますねー。